HAR DU RÅKAT UT FÖR EN OLYCKA ELLER SKADEGÖRELSE?

Vår skadeverkstad i Hörby är auktoriserad för Kia, Maxus & Saab samt att vi genom Länsförsäkringar är certifierad allbilsverkstad.

I vår skadeverkstad tar vi hand om alla typer av bilskador, från små repor i lacken till omfattande krockskador. Vi utför skadebesiktning och genomför det verkstadsarbete som behövs, såväl glas- och plåtarbete som lackering och övriga reparationer. Vi hjälper dig med kontakten med försäkringsbolaget och vid behov hjälper vi till med hyrbil.

Hos oss kan du känna dig trygg med att arbetet utförs på ett professionellt och fackmannamässigt sätt utifrån tillverkarnas och försäkringsbolagens riktlinjer och kvalitetskrav.

Vad gör du när du råkat ut för en olycka?

När olyckan är framme är en enkel och smidig hantering och reperation ett plåster på såren. När du råkat ut för en olycka ska du tänka på följande:

1. Anmäl skadan snarast till ditt försäkringsbolag. Vid smitning, viltolycka eller parkeringsskada skall du även anmäla det till polisen.

2. Boka tid för skadebesiktning hos oss genom att ta kontakt med vår skadeavdelning.

3. Vid din skadebesiktning dokumenterar vi skadorna på din bil och vi bestämmer en tid för din reparation.

4. Är du i behov av hyrbil när din bil är på skadeverkstaden? Kom ihåg att boka en hyrbil. 

5. På inlämningsdagen lämnar du in bilen i kundmottagningen och hämtar ut eventuell bokad hyrbil.

6. När bilen är klar kontaktar vi dig och meddelar tid för avhämtning. Då betalar du också eventuell självrisk.

Lätta tvättråd efter skadereparation:

• Tvätta endast med kallt vatten och ett milt bilshampoo.
• Skölj med rent vatten.
• Undvik att använda tvättsvamp på nylackerade ytor de första tre veckorna.
• Undvik höga temperaturer, maskintvätt, starka kemikalier och att tvätta direkt i solsken.
• Först efter cirka 90 dagar kan bilen maskintvättas, poleras och vaxas.
• Följ alltid bilfabrikantens anvisningar för tvätt och skötsel samt lackvård.

Från skada till reparerad bil.

När du kontaktar oss för att få åtgärdat en skada följer vi alltid samma process.


  1. Kollision eller skadetillfälle

  2. Skadeanmälan

    Görs skriftligen via blankett, direkt på försäkringsbolagets hemsida eller direkt på plats hos oss.

  3. Skadebesiktning

    Görs på plats hos oss. Därefter beräknar vi de kostnader för reparationerna som krävs och skickar detta till försäkringsbolaget, som de i sin tur ska godkänna.

  4. Skadereperation bokas

    Vi bokar en tid för när skadan ska repareras, hjälper dig med ev. bokning av hyrbil under skadeperioden och ger dig ett beräknat datum då bilen bör vara klar.

  5. Du lämnar in din bil till vår skadeverkstad

  6. Reparation

    Vi åtgärdar skadorna på din bil. Det kan röra sig om till exempel reparation, lackering, byte av glas och montering av reservdelar.

  7. Du hämtar din bil

    Om du ska betala självrisk gör du det till oss i samband med att du hämtar bilen, sedan sköter vi resterande kontakt med försäkringsbolaget